hurm sunyi je blog ni,
ni sumer angkara tuan dy yang terlalu busy ngan kerja,
wah dah cukup berhabuk blog ni,
tak larat nak kemaskan balik,
hurmmmm
almaklumlah...
busy ngn kerja...
kerja sekolah, kerja umah, kerja itu, kerja ini,
hahahha banyak lagi lah kerja nye....
tak terlarat lah katekan.
cewahhhhh!!!
bangga pulak rasenya,
dapat update blog arini,
hurm....
so arini nak update pasal tips2 tuk kurangkan kerja.
1- Jangan tangguh kerja anda: saya yakin kebanyakkannye suke menangguh kerja kan, kebiasaannya orang yang menangguh kerja ni orang yang malas. Lepas tu nanti diri dia yang merana, kerana setiap hari kerja akan datang, kalau kita tak selesaikan kerja tu, maknanya lagi bertambahlah kerja kita.
2- Jangan sibuk kerja orang- Sebaiknya kita sibuk ngn kerja kita, kerana bila kita pikirkan kerja orang, kerja kta entah kemana. Bila orang meminta pertolongan kita, kita janganlah terus berkata 'BOLEH' sebaliknya fikirkan dahulu beban kita yang bertimbun barulah kita berikan keputusan. Rasenya orang lain akan memahami kita kalau kita menolak permintaan mereka kan????
3- Jangan sekali-kali terleka- ulaskan sendiri...rase semua dah tahu kot....
keyh itu sahaja tips kita pada hari ni...
renung2kan selamat beramal.
0 comments:
Post a Comment